28 Eylül 2009 Pazartesi

Beyzbolda Amerika Hegemonyası


Beyzbola ne kadar uzak kalmış olsak da ülke olarak, bir Dünya Kupası yaşadı bu spor geçtiğimiz bir ay içinde. Ve bu kupa bir kıtanın ev sahipliği yaptığı ilk kupaydı. Avrupa'nın sekiz ayrı ülkesinde 22 ülkenin katılımıyla düzenlendi turnuva. Hollanda haricinde Avrupa'dan pek başarılı beyzbol ülkeleri çıkmasa da bu sporu Eski Kıta'da hareketlendirmek için uygun bir tercihti şampiyonanın düzenlenme şekli.

Sonuçta beklenen bir final yaşadı turnuva, son şampiyon ABD son finalist ve ondan önceki 9 turnuvanın da şampiyonu Küba ile karşılaştı. Bu iki takım yarı final gruplarındaki karşılaşmalarından sadece 4 gün sonra tekrar karşı karşıya geldiler. (Ki bu şampiyonanın statüsü başlı başına ayrı bir yazıda anlatılmalı çünkü takımlar birbirleriyle toplamda 14 maç yaparak baya yoğun bir program dahilinde final grubuna gelebiliyorlar)

Yarı final eşleşmesinde sadece 7. inningde aktif olabilen Küba zorlayamamıştı ABD'yi maçın genelinde. Finalde ise Amerika'nın 2.inninglerde başlayan üstünlüğü 6.inningler bittiğinde sona ermişti ki 7.inningler skoru belirleyici periyod oldu. ABD, 7.inningdeki vuruşları ve kaydettiği 6 home run ile arayı açtı. 10-5 lik skorla şampiyonluğa üstüste ikinci kez uzanan ABD, Küba Dynasty'sinin tamamen sona erdiğinin ilan etmiş olmuş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder