
Usain Bolt başka bir döneme denk gelmiş olsaydı sanırım atletizmin şuanki ilahı o olacaktı. Kariyeri, sportmence duruşu ve yenilgiyi kabullenmeyişi ile sporun ruhunu en güzel yansıtan figürlerden biri Tyson Gay.
Tyson Gay, 2007de yaptığı patlamanın (*Dünya Şampiyonasında 100,200 ve 4x100 ü süpürmesi) belki de daha iyisini 2009da yaptı ama gölgede kalmaktan bir türlü kurtulamadı.
Belki Usain Bolt Asafa Powell ikilisi gibi koşu öncesi ve sonrasında rahat ve komik tavırlar sergilemekten kaçınıp işin eğlence kısmından biraz kaçınıyor ama yaptığı işe ne kadar konsantre olduğunu bize gergin tavırları ve inancı ile belli ediyor. (Ki bu eglence kısmından bahsedince 4x100lerin en eglenceli simalarından biri 2003 Dünya Şampiyonasının talihsiz ABDli atleti Jon Drummond'u anmadan geçmemek gerekiyor.)
Gay, Shanghai Golden Grand Prix'de çok kötü bir çıkışın ardından koştuğu 9.69 u Berlin'den önce koşmuş olsa dünya rekorunu egale edecekti. Ki sezon sonu yorgunluğu tavan yapmış bir Bolt bu yarışta olsaydı büyük ihtimalle geçilecekti. Bu 9.69 bize Amerikalının daha çok şey yapacağının ispatı gibi. Bu arada Shanghai'da yaşanan bir diğer önemli olayın kahramanı Carmelita Jeter'ı da unutmamak gerekiyor ki Marion Jones'u geçerek 100m'de gelmiş geçmiş en hızlı ikinci derecenin sahibi oldu. Ama bayanlarda rekor görmemiz için daha epey yol var gibi gözüküyor.
İşin özeti, 2010 sezonunun Usain Bolt için o kadar da "one-man show" şeklinde geçmeyeceğine hemfikir olabiliriz çünkü karşısında başarıya aç bir dünyanın en hızlı ikinci adamı var. Bize de bu iki atletin aynı dönemde yarıştığına tanık olmanın verdiği ayrıcalıkla yarışlardan keyif almak kalacak gibi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder